Často kladené otázky k systému Adwave Partner

Můžu do systému pod jedním partnerským účtem zaregistrovat více webů?

Ano, pod jedním účtem je možné mít více webů. Weby se však neregistrují, ale navrhují. Prostřednictvím formuláře pro navržení webu nám navrhnete URL webu, jeho popis a další údaje, my web posoudíme a následně Vám sdělíme, zda o web máme zájem nebo ne. Proces mezi navržením webu a odpovědí může trvat i několik dnů, buďte proto trpěliví.

Jaké podmínky musí navrhovaný web splňovat?

Základní podmínkou pro to, aby mohl být web zapojen do systému Adwave partner, je možnost zobrazování reklamních formátů podporovaných systémem Adwave. Jde o leaderboard 745x100 (zobrazí i 728x90), wideskyscraper 160x600, skyscraper 120x600, fullbanner 468x60 a square 250x250. Na jednom webu mohou být maximálně 3 reklamní plochy. Ideální je, pokud mohou být tzv. sitewide, tedy na všech stranách webu.

Dále posuzujeme návštěvnost, zajímají nás weby od minimální návštěvnosti 300 lidí denně. Návštěvnost je nutné doložit nějakým nezávislým počítadlem návštěvnosti (Google Analytics, Navrcholu, Toplist apod. Ideálně v PDF souboru)

Hlavní důraz však klademe na kvalitu webu, tzn. zpracování stránek, jejich obsahové zaměření, počet reklamních ploch a umístění reklamních ploch.

Jaké vyplácíte provize?

Partner má nárok na provizi ve výši 60% ceníkové ceny prodaného prostoru. Slovo prodané je velmi důležité, protože pokud inzerent na Vašem webu reklamu nekoupí, nedostáváte provizi. Je také potřeba si uvědomit, že Adwave inzerentům umožňuje zakoupit jen procentuální část Vaší reklamní plochy a ještě navíc cílit na vybraný region. Není neobvyklé, že si na některém webu inzerent zakoupí kampaň například jen pro regiony Královéhradecký a Pardubický kraj a to navíc jen s intenzitou nasazení 50%. Vám připadne tudíž provize jen z této poměrné částky. Každý region má svůj vlastní koeficient.

Přehled získaných provizí si samozřejmě můžete kontrolovat po přihlášení k partnerskému účtu, ve kterém je i přehled fakturace.

Jak se provize připisují?

Připisování provizí probíhá v převážné většině případů v pondělí v ranních hodinách. "Inzertní cyklus" je totiž jeden týden od pondělí do neděle. Pokud inzerent zakoupí na Vašem webu reklamu na více týdnů najednou, dochází k připisování provize na Váš účet přesto vždy po jednotlivých týdnech. Inzerent má totiž možnost kampaň v jejím průběhu zkrátit a my bychom museli potom komplikovaně odečítat z Vašeho účtu již jednou vyplacenou provizi.

Kdy se provize vyplácí?

Nárok na výplatu provize vzniká v měsíci následujícím po měsící, ve kterém partner dosáhl minimální částky pro výplatu provize. Minimální částka pro výplatu provize činí 1000 Kč. (v případě plátců DPH je minimální částka pro výplatu provize 1000 Kč bez DPH). Podrobně je systém fakturace vysvětlen ve Všeobecných obchodních podmínkách.

Jak nastavit cenu reklamní plochy?

Určení ceny jednotlivé reklamní plochy je vždy tak trochu alchymie. Je naším i Vaším zájmem, aby cena byla co nejvyšší, ale samozřejmě musí jít o cenu, kterou jsou inzerenti ještě schopni akceptovat. Někdy méně znamená více. Rozhnodně by však cena neměla být nižší než jsou Vaše stávající výdělky z těchto jednotlivých ploch.

Pro názornost uvádíme vzorový příklad, jak se dobrat ceny:
Partner provozuje web example.com. Na tomto webu má k dispozici pozici leaderboard a skyscraper. Dosud na těchto pozicích běžela reklama Google Adsense. Pomocí kanálových dat si partner snadno zjistil, že dlouhodobě mu leaderboard vydělává týdně 10 euro (cca 240 Kč) a skyscraper 5 euro (cca 120 Kč). Aby pro něj byla účast v systém Adwave partner přínosem, musí mu vydělat více. A protože provize partnerům činí 60%, je potřeba nastavit cenu minimálně o 40% vyšší. V praxi je to však ještě málo, protože by při takové ceně partner nic nevydělal. Doporučujeme proto nastavit cenu pozice cca 2,5 - 3x vyšší, než jsou současné příjmy z jednotlivé plochy. . V tomto konkrétním případě by tak byla reálná prodejní cena leaderboardu cca 700 Kč a skyscraperu 350 Kč. Partner tak získá při plném prodeji z leaderboardu o 180 Kč více a u skyscraperu 130 Kč více.

Stanovování cen je však individuální a je nutné přizpůsobit se trhu. V případě nereálných (tedy neprodejných) cen se snažíme partnerovi doporučit cenu nižší, v extrémních případech s ním vůbec nezačneme spolupracovat.

Lze v průběhu spolupráce upravit cenu reklamních ploch?

Ano, možné to je a tuto situaci považujeme za naprosto běžnou. Je logické, že u webů se v průběhu partnerství bude jejich kvalita a návštěvnost měnit a bude nutné tuto situaci nějak promítnouti i do ceny. Je však nutné počítat s tím, že provize se vyplácí z ceny reklamní plochy uskutečněné v době nákupu. Inzerent může zakoupit plochu maximálně na 15 týdnů předem. Po tuto dobu můžete teoreticky dostávat provizi ještě ze staré ceny.

Můžu prodávat reklamu na těchto pozicích napřímo?

Teoreticky ano, prakticky to nedoporučujeme. Placená reklama ze systému Adwave má vždy vyšší priority než Vaše reklama, která se používá v okamžiku, kdy není reklamní prostor prodán inzerentovi. Pokud si reklamu prodáte napřímo, nemůžete svému obchodnímu partnerovi garantovat, že se reklama zobrazí.

Velmi neradi bychom také viděli, kdyby docházelo k obcházení našeho systému jako zprostředkovatele. Pokud bychom zjistili, že jste se za našimi zády domluvili s inzerentem napřímo, mohl by to být důvod k okamžitému rozvázání spolupráce bez nároku na výplatu provize.

Mohu odmítnout reklamu konkurence?

Ne, nemůžete. Ve Všeobecných obchodních podmínkých Vám ale garantujeme, že nebudeme zobrazovat reklamu, která by byla v rozporu se zákonem nebo dobrými mravy a také, že bez Vašeho výslovného souhlasu nebudeme zobrazovat reklamy na erotiku či porno.

Jaké vlastní reklamy mohu prostřednictvím Adwave nasazovat na svůj vlastní web?

Na svém webu můžete prostřednictvím Adwave inzerovat vše, co není v rozporu se zákonem či dobrými mravy. Reklamu na erotiku a porno je možné inzerovat pouze s naším souhlasem. Fakticky ale všechny bannery, které budete vkládat na web, procházejí naším schvalovacím procesem, takže pokud by se nám něco nelíbilo, ozvali bychom se.

Systém Adwave dále umožňuje zobrazovat Vaše vlastní reklamní kódy ze systému Google Adsense, Sklik Partner, Billboard či Potenza. Při vkládání kódu těchto systémů je ale z kódů potřeba odstranit veškeré HTML komentáře.

Máte dost inzerentů? Jaké garantujete výdělky?

Počet inzerentů v systému Adwave se průběžně mění. Záleží jak na našich obchodních schopnostech, tak na inzertní sezóně. Ale ani fakt, že budeme mít dostatek inzerentů, Vám nezaručí, že si koupí reklamu zrovna na Vašem webu. Ve většině případů si totiž reklamní kampaně spravují sami klienti a my nemůžeme ovlivňovat jejich rozhodnutí. Vše je otázkou nabídky a poptávky.

Kdy mohu ukončit spolupráci?

Oficiální výpovědní lhůta ze strany partnera je 15 týdnů. To je maximální doba, na jakou si inzerent v jednom časovém úseku může na Vašem webu koupit reklamu. V případě, že reklamní plochy na Vašem webu budou obsazeny placenou reklamou v kratším časovém úseku, je možné se individuálně domluvit na kratší výpovědní lhůtě.

My jako provozovatel systému máme standardně lhůtu pro výpověď jeden týden. Snažíme se tak náš systém co nejvíce uchránit od webů, na kterých se reklama neprodává a zbytečně tak zatěžují náš systém.

Výpověď může být podána jako celek za všechny Vaše weby a nebo jen pro jeden konkrétní weby. Pravidla výpovědi jasně definují Všeobecné obchodní podmínky, které je možné vidět po přihlášení do adminstrace systému Adwave Partner.

Požaduji:
  • levnou a účinnou reklamu
  • reklamní kampaň pod kontrolou
  • flexibilní správu kampaně
Chci:
  • vyšší příjmy z reklamy
  • nástroj pro správu reklamních ploch
  • využívat neprodaný prostor

Přihlásit do systému

*